Reklamační řád

Tento reklamační řád stanovuje podmínky reklamací uplatňovaných u společnosti SOLARplan s.r.o., IČO: 08545871, se sídlem Syllabova 1232/3, 703 00 Ostrava – Vítkovice, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn.C 79896 vedenou u Krajského soudu v Ostravě.

Základní podmínky reklamací jsou dány všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „všeobecné obchodní podmínky“), které jsou součástí smlouvy o dílo uzavřené mezi společností SOLARplan s.r.o. jako zhotovitelem a zákazníkem jako objednatelem (dále jen „smlouva o dílo“).

Společnost SOLARplan s.r.o. odpovídá zákazníkovi za to, že fotovoltaická elektrárna (dále jen „FVE“) bude provedena podle podmínek uzavřené smlouvy o dílo včetně její příloh a všeobecných obchodních podmínek a bude mít dohodnuté parametry.

Společnost SOLARplan s.r.o. odpovídá za vady, které FVE měla v okamžiku předání a převzetí a dále zavady, které se vyskytnou v záruční době.

Společnost SOLARplan s.r.o. poskytuje zákazníkovi záruku na jednotlivé části FVE, které mají stanovenouzáruční dobu záručním listem vystaveným ze strany třetích osob – dodavatelů a/nebo výrobců takových částí anebo jak jsou specifikovány v nabídce, která je vždy nedílnou součástí smlouvy o dílo (dále také jen„Záruka“). Na ostatní části FVE, ke kterým takové záruční listy poskytnuty nejsou, stejně jako na FVE jako celek, se vztahuje výlučně možnost reklamace v rámci dvouleté reklamační doby.

Záruka dle předchozího odstavce je stanovena jako maximální, tzn. že u částí FVE vyměněných, novědodaných či nově nainstalovaných během této Záruky (záruční doby) nezačíná běžet nová záruční doba.

Výjimky z odpovědnosti za vady a ze Záruky

Záruka ani možnost reklamace FVE nebo jejích částí se nevztahuje na vady a poškození způsobené zejména:

  1. běžným opotřebením způsobeným obvyklým používáním;
  2. mechanickým poškozením;
  3. slabým nebo žádným připojením střídače k Wi-Fi, na základě čehož může dojít zejména k tomu, že zákazníknebude moci provádět monitoring FVE a předejít tak včas vzniku škody na FVE;
  4. FVE bude nainstalována na místě, které nesplňuje podmínky vhodné pro umístění FVE dle instalačníchpodmínek výrobce jednotlivých komponent FVE, přičemž zákazník byl na nevhodnost umístění těchto komponent FVE ze strany společnosti SOLARplan s.r.o. upozorněn;
  5. chybnou a neodbornou manipulací s FVE nebo částí jinou osobou než společností SOLARplan s.r.o. nebomanipulací s FVE v rozporu s návodem na obsluhu FVE dodaného společností SOLARplan s.r.o.;
  6. nevhodným používáním FVE, vedlo-li toto nevhodné používání k poškození;
  7. působením třetích osob s výjimkou zásahů schválených společností SOLARplan s.r.o.;
  8. živelnou pohromou či jinou vnější událostí, přičemž za jinou vnější událost se považují zejména nikoliv všakvýlučně vlivy sítě (přepětí, podpětí, zkraty kvůli padlým stromům ), dále odfázování měniče oddistribuční sítě z důvodu přepětí, podpětí nebo nesprávné frekvence distribuční sítě, poškození nebo zničení měniče z důvodu poruchy distribuční sítě;
  9. provedením servisního zásahu, změny nastavených parametrů FVE nebo části FVE společností SOLARplan s.r.o., a to bez výslovného písemného souhlasu společnosti SOLARplan s.r.o., třetí stranou nebo zákazníkem;
  10. vady u FVE, jejíž cena byla sjednána jako nižší s ohledem na ty vady, pro které byla nižší cena Dílasjednána;
  11. nedodržením požadovaných vzdáleností potřebných ke správnému chlazení střídače;
  12. nedodržením postupů uvedených v návodu k použití FVE;
  13. poškozením záruční plomby na jakékoli části FVE dodané společností SOLARplan s.r.o.;
  14. ve vztahu k bateriovému úložišti FVE (dále také jen „Bateriové úložiště“), pokud je součástí Díla, neumožnění provádění Péče o Bateriové úložiště postupem blíže popsaným ve všeobecných obchodních podmínkách společnosti SOLARplan s.r.o.;
  15. okolnostmi nemajícími původ v dodané technologii, např. pokud dojde ke snížení výkonu FVE z důvodu zastínění FVE způsobeném postavením stavby na vedlejším pozemku, případně stromem

V případě, že nastane situace, kdy se Záruka ani možnost reklamace FVE nebo jejích částí nevztahuje na vady apoškození je společnost SOLARplan s.r.o.  oprávněna poskytnout zákazníkovi na jeho žádost servis ve smyslu (čl. XIV) všeobecných obchodních podmínek.

Hodnoty, parametry a konkrétní provedení částí FVE se mohou lišit oproti sjednaným hodnotám, pokudtaková odchylka nemá vliv na funkci a účel FVE. Společnost SOLARplan s.r.o.  si vyhrazuje právo na změnubarevného provedení částí FVE. Odlišnosti odstínu křemíkových destiček fotovoltaických panelů nepředstavují vady na FVE. Společnost SOLARplan s.r.o. si dále vyhrazuje právo na změnu instalovaného výkonu FVEdeklarovaného ve smlouvě o dílo (nabídce) v případě, že připojení FVE k distribuční soustavě je možné pouze s nižším výkonem, a to na základě rozhodnutí provozovatele distribuční soustavy ve smlouvě o připojení zařízení pro výrobu a odběr elektřiny k distribuční soustavě.

Způsob uplatnění reklamace

Práva zákazníka z vadného plnění či ze smluvní Záruky (dále jako „reklamace“) musí být uplatněna v souladu stímto reklamačním řádem.

Zákazník má právo uplatnit reklamaci u společnosti SOLARplan s.r.o. v písemné formě na adrese sídla společnosti SOLARplan s.r.o.  nebo prostřednictvím e-mailu na adrese info@solarplan.cz nebo prostřednictvím formuláře, který je k dispozici na webových stránkách společnosti SOLARplan s.r.o. na adrese www.solarplan.cz/index.php/reklamace.

Zákazník je povinen reklamovat vadu FVE včetně prací, které nebylo možné zjistit při převzetí FVE bez zbytečného odkladu nejpozději do 3 pracovních dnů od jejich zjištění, nejpozději však do skončeníreklamační doby nebo Záruky. V případě, že reklamace bude uplatněna později než do tří pracovních dnů od jejího zjištění, společnost SOLARplan s.r.o.  neodpovídá za škodu vzniklou v důsledku prodlení s uplatněním reklamace nebo pokud zákazník FVE užívá, ačkoliv o vadě ví.

Zákazník je povinen popsat vytýkanou vadu dostatečně srozumitelným a určitým způsobem (tj. zákazník uvede minimálně číslo smlouvy o dílo, místo instalace FVE, svoje kontaktní údaje (jméno, příjmení, telefon a e-mailovou adresu), detailní popis vady a její projevy včetně doplnění o fotografie, pokud je možné reklamovanouvadu zachytit pomocí fotografie).

Reklamuje-li zákazník FVE oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je FVE v opravě, azákazník ji nemůže užívat.

Záruční doba počíná běžet od okamžiku podpisu předávacího protokolu ze strany zákazníka. V případě, žezákazník odmítne podepsat předávací protokol, záruční doba začíná běžet od momentu předvedení způsobilosti FVE sloužit svému účelu, což bude v předávacím protokolu ze strany společnosti SOLARplan s.r.o.  zaznamenáno.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se společnost SOLARplan s.r.o.  se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě (Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů).

Po marném uplynutí lhůty podle předchozího odstavce má zákazník právo od smlouvy odstoupit nebopožadovat přiměřenou slevu.

Společnost SOLARplan s.r.o.  je povinna vydat zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Závěrečná ustanovení

V případě, že dojde mezi společností SOLARplan s.r.o.  a zákazníkem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o dílo, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

Účinnost

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 7. 2021

 

Reklamační formulář

Sériové číslo měniče naleznete na štítku pod čárovým kódem – viz obrázek vlevo.